Planowanie kampanii reklamowej w Google.

zwiększenie ruchu na stronieDecyzja o tym, aby doprowadzić do zwiększenia zainteresowania naszą stroną www nie jest wcale jedyną, jaką musimy podjąć. Nie mniej istotne jest to, jaki budżet chcemy przeznaczyć na ten cel. Co ciekawe, odpowiedź na to pytanie jest niezmiennie taka sama, niemal każdy liczy bowiem na to, że stosunkowo niewielkie środki doprowadzą do naprawdę zachwycających rezultatów. W tym przypadku kluczowe znaczenie powinno mieć dla nas zdefiniowanie konwersji we właściwy sposób, mylą się bowiem osoby, które myślą o niej tylko i wyłącznie jako o transakcji gotówkowej. Mierzyć można przecież nie tylko ilość pozostawionych kontaktów, ale również kontakt telefoniczny oraz dane użytkowników.

Sama konfiguracja konwersji może zostać przeprowadzona już z poziomu AdWords, dobrym rozwiązaniem jest jednak również skorzystanie z konta Analytics połączonego z naszym systemem. Gdy już określimy, czym jest dla nas konwersja, wiele rzeczy stanie się bez porównania łatwiejszych, będziemy bowiem w stanie przeliczyć, jak rentowne są podejmowane przez nas działania. Wybór odpowiednich formatów reklamowych również nie musi być trudnym zadaniem, choć w tym przypadku przygotowania warto rozpocząć od analizy tego, w jaki sposób działają nasi konkurenci. Nie jest to bez znaczenia, nie można bowiem zapominać o tym, że każda branża rządzi się swoimi prawami. W takim przypadku najlepsze rezultaty przynosi podejście racjonalne, jest bowiem znacznie bardziej opłacalne niż korzystanie ze wszystkich możliwych opcji w tym samym czasie. Pierwszym krokiem może być reklama tekstowa pojawiająca się w sieci wyszukiwania. Dopiero wówczas, gdy poziom uzyskanej w ten sposób konwersji będzie odbierany przez nas jako zbyt niski, można będzie zadać sobie pytanie o to, w jaki sposób rozszerzyć podejmowane przez nas działania. Tu dobrym rozwiązaniem są zarówno reklamy graficzne, jak i remarketing, ciekawe rezultaty potrafi jednak przynieść również kampania produktowa.

jaki budżet na adwordsZa każdym razem musimy przy tym pamiętać o dwóch kwestiach. Nasz budżet nie jest zbyt duży, a więc nie na wszystko możemy sobie pozwolić, a do tego niektóre z narzędzi potrzebują nieco więcej czasu i nakładów finansowych, aby przynosić spodziewane efekty. Nietrudno się domyślić, że najwięcej powinno się inwestować w te kampanie, które przynoszą najlepsze rezultaty. Google pomaga w zagospodarowaniu budżetem w swoich poradnikach, w nich więc czytamy, że najlepiej zakładać, że miesiąc to 30,4 dnia. A jakich stawek używać? Tu również istnieje kilka możliwości, dobrze więc przetestować je wszystkie przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Pozycjonowanie Kraków