Nudna marka a content marketing

jak budować świadomość markiWielu osobom wydaje się, że dla nudnych marek nie da się stworzyć ciekawej treści. W rzeczywistości jest to oczywiście duże wyzywanie, ale nie ma tak, że jest niemożliwe do zrealizowania. Mamy sposoby, dzięki którym content da się stworzyć również dla nudnej marki. Bajki dla dzieci bardzo często dzielą nam bohaterów na dwie grupy. W jednej mamy osoby ładne, interesujące, odnoszące sukces, które są podziwiane. Do takiej grupy zaliczają się również najbardziej rozpoznawalne marki, dla których zawsze można przygotować ciekawe opisy. W drugiej grupie mamy nudnych bohaterów, którzy nie budzą zainteresowania i praktycznie są nierozpoznawalni. Tutaj zaliczymy takie marki, które są nudne i trudno dla nich stworzyć ciekawą treść. W filmie bardzo często te nudne osoby z czasem stają się bohaterami i przemieniają się w postacie wyjątkowe. W rzeczywistości jest to zmiana, która opiera się na jakimś bodźcu a co za tym idzie coś było w nich co sprawiło, że stali się wyjątkowymi postaciami.

Tak samo jest z markami. Jest w nich coś wyjątkowego, tylko właśnie przez content marketing trzeba tą wyjątkowość sprawnie obudzić. Obecnie content marketing to wielka siła co podkreślają specjaliści. Oczywiście jest on bardzo skuteczną formą promocji, po którą warto sięgnąć. Również w naszym kraju staje się coraz bardziej popularny. I nie można powiedzieć, że są marki, dla których content marketing jest niemożliwy do zrealizowania. Trzeba już na starcie w ogóle pozbyć się takiego przekonania że istnieją nudne marki. Po prostu takiej możliwości nie ma. Jeśli nawet marka nie jest zbyt ciekawa to powinno być szczególne wyzwanie dla osoby, która ma się nią zająć. Chodzi bowiem o to, by zajęła się taką jej promocją, która przyniesie najlepsze efekty.

kampania promocyjna dla markiNeil Patel to specjalista, który zajmował się marketingiem internetowym w wielu firmach. Według niego w ogóle nie ma czegoś takiego jak nudna marka. Jest to osoba, która uważa, że raczej wina leży po stronie twórców, którzy okazują się zbyt mało kreatywni, by zająć się promocją jakieś firmy. Podobnie inni specjaliści tacy jak Robin Swire, który uważa, że właśnie najciekawsze są takie kampanie, w których trzeba zająć się marką początkowo wyglądającą na nudną. W takich kampaniach trzeba się bowiem wykazać największymi umiejętnościami. Trzeba więc na koniec powiedzieć, że nawet jeśli marka nie jest na pierwszy rzut oka porywająca można przygotować dla niej dobry content, tylko należy wykazać się odpowiednią starannością i rzeczywistą kreatywnością.

Pozycjonowanie Kraków