Charakterystyka Inbound marketingu

jak działa inbound marketingInbound marketing to oryginalne rozwiązanie, które najłatwiej można scharakteryzować jako szereg działa, których nadrzędnym celem jest rozprzestrzenianie informacji. Ważne dane są zatem wypychane tak, aby osoby poszukujące konkretnych danych mogli trafić właśnie na te informacje, a nie na wiadomości pochodzące ze stron konkurencji. Przykładowo, informacje o kursie językowym nie trafiają do każdej osoby, bez względu na jej zainteresowania i potrzeby, ale do tych osób, które myślą o tym, aby w najbliższym czasie zasilić szeregi uczniów szkoły językowej. Inbound marketing zrywa z natrętnym zaczepianiem klientów i zarzucaniem ich niepotrzebnymi danymi, jego twórcy zdają sobie bowiem sprawę z tego, że dane te nigdy nie zostaną wykorzystane. Działania Inbound marketingu mają sprowokować klienta do samodzielnego dotarcia do informacji, których poszukuje. Jest to możliwe dzięki: marketingowi wyszukiwarek internetowych, wykorzystaniu mikro blogów i coraz bardziej popularnych mediów społecznościowych oraz dzięki wykorzystywania samych blogów jako nośników treści. Kluczem do sukcesu jest jednak przede wszystkim zyskanie zarówno zaufania, jak i sympatii klientów, a cel ten można osiągnąć przede wszystkim wówczas, gdy pozwala się im na zaspokojenie określonych potrzeb.

Naturalnie, zarzucanie klientów prezentami wcale nie musi okazać się idealnym rozwiązaniem, znacznie ważniejszą potrzebą jest bowiem ta, która wiąże się z niedoborem informacji. Inbound marketing koncentruje się na przekazywaniu ludziom niezbędnej im wiedzy. Właśnie w ten sposób można zdobyć ich wdzięczność i wykreować wizerunek specjalisty, któremu warto zaufać. O skuteczności tej formy marketingu w dużej mierze przesądza właśnie to, że działa on na kilku różnych frontach. Nie bazuje zatem wyłącznie na pozycjonowaniu serwisów, ale również na targetowaniu w strony docelowe, reklamach nastawionych na efekty, działaniach na blogu oraz na marketingu szeptanym. Wiarygodność jest ogromnym atutem ułatwiającym zadanie, zdobycie takiego statusu jest jednak możliwe przede wszystkim wówczas, gdy przekazuje się wiarygodne informacje.

marketing szeptanyInbound marketing stawia zatem na treści wartościowe i niepowtarzalne. To właśnie one zwiększają szansę na to, że serwis będzie się dobrze pozycjonował, zwiększają jednak również zaufanie do firmy, co nie jest wcale mniej cenną informacją. Dobrym pomysłem jest choćby umieszczanie na stronie artykułów o tematyce specjalistycznej i branżowej. Dzięki temu można skutecznie walczyć o niemożliwy do przecenienia status eksperta w danej dziedzinie. Okazuje się przy tym, że inbound marketing nie jest rozwiązaniem stworzonym tylko dla największych firm. Tu duże nakłady finansowe nie mają aż tak wielkiego znaczenia, najważniejszym atutem jest bowiem pracowitość, rzetelność i pomysłowość.

Pozycjonowanie Kraków